2 de març del 2017

'(...) AND FIND I'M KING OF THE HILL, TOP OF THE HEAP (...)'

Aix, que ja tornem a casa, en aquest etern vol transoceànic de quasi deu hores, disposats a assaborir des de la distància i la serenitat barcelonina l’immens bagul de records i experiències de tretze dies a Nova York... i a celebrar entusiasmats el millor punt i final del viatge, acordat quasi en l'últim sospir en la ciutat...

Assumim-ho, Nova York és inabastable, però no es pot dir que no haguem intentat examinar-la i resseguir-la a consciència, per terra, mar i aire!

Perquè vam embarcar gratuïtament en el ferry de South Manhattan amb destí a Staten Island per a contemplar l'Estàtua de la Llibertat de ben a prop i, de passada, el popular skyline de la ciutat dels gratacels en un suggerent trajecte de mitja hora damunt l'aigua de la badia de New York...

... i vam gaudir de la màgia i l’encant clàssic de l’hivern entre gratacels, patinant en l’emblemàtica pista de gel als peus de l’impressionant Rockefeller Center...

...i vam acomodar-nos en el tren oportú, a la neuràlgica Penn Station de Midtown Manhattan, per a esplaiar-nos tres hores més tard pel National Mall de Washington on (a més de visitar el Capitoli, guaitar de reüll la Casa Blanca, escalar fins al cim del popular obelisc, o admirar els nombrosos memorials escampats per l’esplanada fins al mític monument a Lincoln) ens vam submergir (i resguardar del fred) en l’apassionant National Air and Space Museum.

Aquest edifici colossal empara, entre molts altres, el mòdul original de l’Apollo 11, el llegendari Spirit of Saint Louis, o l’aterridor Enola Gay!

També vam sobrevolar l’estat de Nova York en el vol intern fins a la ciutat fronterera de Buffalo per a al·lucinar amb l’espectacularitat de les cascades del Niàgara...

...i vam remuntar l’illa de Manhattan amb taxi, fins al districte del Bronx, resseguint el tram urbà que s’amaga sota les fotogèniques vies alçades del metro de la ciutat.

Però encara ens quedava una perspectiva definitiva, més enllà dels quilòmetres d’asfalt que havíem explorat a peu de carrer i dels tantíssims guanyats amb el subway sota terra: la que ens ofereix el vol en helicòpter damunt Manhattan!

Ens vam enlairar des del Downtown Heliport, molt proper al Battery Park, en un recorregut impressionant de poc més de quinze minuts per a acomiadar-nos, cara a cara, de l’Estàtua de la Llibertat...

...i prosseguir el curs del riu Hudson, connectats amb el pilot a través d’uns auriculars, abans d’endinsar-nos en la panoràmica del Lower Manhattan...

...i emocionar-nos amb la proximitat de l’icònic sostre de l’Empire State Bulding, o el lluent platejat art decó de l’edifici Chrysler...

...i sorprendre’ns amb la immensitat del pulmó verd de Central Park, encaixat en aquesta quadrícula plena de gratacels.

Des de Barcelona, amb el pas del temps, es desdibuixen detalls, però mai s’esborra el traç d’un viatge de somni... i fins a estones reneixen fantàstics instants i passatges parcialment oblidats.

‘Llàstima que, de tot plegat', abans d'ahir (28 de febrer) ‘es complissin EXACTAMENT set (meravellosos) anys!’